Firma RATIONAL w bardzo krótkim czasie pobiła dwa rekordy w mediach społecznościowych.
Ponad 50 000 fanów na Facebooku i 4000 followersów na Twitterze wykorzystuje kanały internetowe specjalisty w zakresie urządzeń kulinarnych. Każdy w przeciągu może uzyskać wskazówki dotyczące pracy w profesjonalnej kuchni.
Jeżeli klient potrzebuje pomocy, uzyskuje ją zawsze, zanim miną 24 godziny - do tego w ojczystym języku. W zeszłym roku jedynie za pośrednictwem Facebooka i Twittera firma RATIONAL odpowiedziała na 500 pytań. Wątpliwości klientów dotyczą różnych spraw, ale przeważnie dotyczą one pracy w profesjonalnej kuchni. Jednak obowiązkowym mottem firmy RATIONAL jest: Nie ma 'nie da się'.
Jedna z firm zajmujących się badaniami rynku stwierdziła w zeszłym roku, że mało które przedsiębiorstwo ma tylu zachwyconych klientów, co RATIONAL. Da się to zauważyć także w mediach społecznościowych. Co tydzień do 1,6 milionów osób czyta na świecie facebookowe posty lidera technologicznego i rynkowego. Na Twitterze jest do 200 000 czytelników jednego komunikatu. Tak było na przykład ostatnio w przypadku tweeta dotyczącego pewnego deseru.
Gdybyśmy zapytali firmę RATIONAL, przepis na sukces jest prosty: codziennie należy się zastanawiać, w jaki sposób można ciągle od nowa wywierać wrażenie na klientach, co może im przynieść korzyść albo sprawić radość.
I tak na przykład, za pośrednictwem Facebooka z firmą skontaktowała się pewna klientka z Ekwadoru. Jechała na pokaz RATIONAL CookingLive i zapomniała z domu adresu, pod który powinna dotrzeć. RATIONAL błyskawicznie ustalił adres z Niemiec i w ciągu kilku minut przekazał go klientce.
Szczególnie aktywni są na Facebooku fani niemieccy. W niemieckim rankingu B2B, uwzględniającym interakcję z własną stroną na podstawie ilości fanów, RATIONAL regularnie trafia do czołowej dziesiątki – razem z takimi firmami jak BASF, Bayer czy Krones. RATIONAL mieści się w pierwszej dziesiątce także w porównaniu z niemieckimi firmami, notowanymi na MDAX.
Zasięg i tempo działania mediów społecznościowych przynoszą firmie RATIONAL ogromne korzyści. Firma traktuje media internetowe jako platformy, na których każdy może się wypowiadać. Uważa je za wspaniałą możliwość bycia bardzo blisko każdego klienta na całym świecie. Niedawno pewien kucharz z Australii nawiązał za pośrednictwem Twittera kontakt w związku z problemem technicznym – gdy w Niemczech była noc. Australijski partner serwisowy RATIONAL przeczytał wiadomość i pomógł klientowi, zanim niemieccy pracownicy firmy zdążyli rano zapoznać się z pytaniem.
Wiadomości od firmy RATIONAL mogą śledzić także osoby nie posiadające konta na Facebooku czy Twitterze. Wystarczy kliknąć na www.facebook.com lub www.twitter.com
Zobaczcie Państwo także:
Prezentację Firmy Rational
Prezentacje wybranych produktów